رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی چگونه انجام می شود؟

یکی از شرکت هایی که انواع مدل های گوشی را تولید و به بازار عرضه می‌کند شرکت شیائومی است. در سال‌های اخیر گوشی های شیائومی در قسمت های مختلف پیشرفت بسیاری داشتند، اما در بعضی از مدلهای گوشی شیائومی هم شاید دچار مشکلات نرم‌افزاری شوند. این مشکلات در قسمت نرم افزاری گوشی شیائومی بیشتر است که کاربر باید به رفع مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی بپردازد تا مشکلات دیگری برای آن به وجود نیاید.

رفع مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی

 راه حل عمل نکردن گزینه raise to wake:

باید گفت raise to wake سبب می شود که در گوشی های شیائومی هنگامی که گوشی از روی سطح برداشته شده و آن بلند میشود صفحه نمایش روشن خواهد شد. این ویژگی بسیار کاربردی و در همه دستگاه های اندرویدی جدید هم قابل دسترس است برای رفع این مشکل نرم افزاری باید ابتدا این قابلیت را از لحاظ فعال بودن بررسی کرد که در ابتدا باید به قسمت setting display مراجعه نمود و سپس قابلیت raise to wake را فعال کرد.

اگر هم باز این مشکل نرم افزاری گوشی شیائومی برطرف نشد احتمال این ایراد مربوط به باگ نرم افزاری است که به سرعت بعد از راه اندازی مجدد شاید برطرف شود. هنگامی که باز هم این مشکل برطرف مشاهده شد میتوان فریم ور یا سفت افزار گوشی که بخش کوچکی از دستورالعمل های نرم افزاری و سخت افزاری را وارد می کند را به به روز رسانی کرد.

 راه حل برطرف کردن مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی شیائومی:

 گوشی های شیائومی از گوشی هایی هستند که به عنوان مثال باتری آن ها حدود ۵۰۲۰ میلی آمپر است که می توانند حداکثر میزان روشن بودن نمایشگر را فراهم کند اما ممکن است که رابط کاربری شیائومی زیاد روی بهینه سازی نرم افزاری باتری کار نشده باشد که به همین علت در بعضی از موارد باتری زودتر از موعد انتظار خالی می شود که دلیل آن باید بررسی گردد. به احتمال زیاد دلیل این کار اختلال در خواب عمیق دستگاه است که در این حالت حتی زمانی که از دستگاه هم استفاده نمی شود باتری آن تخلیه خواهد شد. باید دستگاه در این صورت به روز رسانی شود و باید این مشکل در نمایندگی تعمیرات شیائومی مورد بررسی قرار بگیرد.

 رفع مشکل تاچ گوشی شیائومی:

 در ابتدا قبل از اینکه گوشی لمس شود باید صفحه به درستی تمیز گردد. چربی یا رطوبت دست باعث میشود که عملکرد گوشی هایی با نمایشگرهای لمسی خازنی را تحت تاثیر قرار دهد. گوشی را  بهتر است که ری استارت نمود و در صورتی که این امکان وجود دارد باتری موبایل را درآورد و دوباره باید در جای خود قرار داد سپس با نگه داشتن کلید پاور گوشی روی استارت هم می توان هارد گوشی را هم ریست کرد برای ریست کردن هارد باید همزمان دکمه کم کردن صدا با دکمه پاور را فشار داد و در نتیجه نمایشگر به ریست فکتوری وارد می شود و در نتیجه آن به نمایشگر ریست فکتوری شوک وارد میشود اما قبل از  ریست کردن هارد برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات از آن باید بکاپ گرفت.

شاید این موضوع مربوط به سخت افزار باشد. اگر برای اتصال دیجیتایزر  گوشی آماده باشد میتوان اتصال آن را امتحان کرد ولی بهتر است که در نظر گرفته شود که آیا بر روی گارانتی دستگاه تاثیر میگذارد یا خیر. برای انجام این کار باید در گوشی را باز کرده و سپس بررسی نمود که اتصال دیجیتایزر قطع شده است یا خیر. اگر شل شده باشد آن را باید به درستی وصل نمود. بعضی اوقات مشکل کار نکردن تاچ گوشی مربوط به وجود رطوبت در دستگاه بوده که در این زمان باید گوشی را در کنار یک جاذبه رطوبت قرارداد بعضی وقتها هم این مشکلات مربوط به اختلال در عملکرد یک اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی است و در این زمان میتوان گوشی شیائومی را در حالت سیف مود قرار داد.

رفع مشکلات مربوط به آپدیت:

 اگر  نتوان گوشی شیائومی را آپدیت کرد  باید در ابتدا آن را ریستارت کرد و شاید با انجام  این کار مشکل به وجود آمده برطرف نشود. در اینجا بهتر است که  میزان فضای ذخیره سازی گوشی موبایل و سپس اتصال به اینترنت را مورد بررسی قرار داد در آخر می توان دستگاه موبایل را در حالت ریست فکتوری مجددا راه اندازی کرد.

مشکل در بلوتوث گوشی شیائومی:

 در مورد گوشی های شیائومی گزارش‌های مربوط به مشکل بلوتوث بسیار کم بوده اما باید گفت مشکل را بیشتر کاربرانی دارند که گوشی خود را برای پخش موسیقی به  car media وصل نمایند. در صورتی که این مشکل برای کاربر به وجود بیاید جهت برطرف کردن آن می توان موارد زیر را بررسی نمود و سپس انجام داد:

 گوشی را ریستارت باید کرد و سپس اتصال  گوشی را قطع کرده و دوباره با دستگاه جفت سازی انجام می شود. و باید در قسمت  developer options گزینه  Bluetooth A2DP Hardware Offload را غیر فعال کرد.تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگرداند یا ریست کرد.

رفع مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی:

وقتی که صحبت از آنتن دهی  خوب و پایداری گوشی به میان می‌آید گوشی های شیائومی مدرنی که امروزه روانه  بازار شده اند عملکرد بسیار خوبی داشته و از این نظر مشکلی را نخواهند داشت. ولی باید دانست که بسیاری از گوشی های شرکت های سازنده چین بوده و از همه پهنای بانده در برخی از کشورها پشتیبانی نخواهند کرد و این به این معنی است  که کاربران شاید  بهترین پوشش شبکه را دریافت نکنند.

این مشکل بیشتر برای کاربران اروپایی به وجود می‌آید در این کشورها حتی ممکن است به علت سیگنال دهی نامطلوب باتری زودتر از موعد تخلیه گردد و اگر کاربران گوشی شیائومی با این مشکل مواجه شوند بهتر است که در ابتدا با گوشی شیائومی خود را ریستارت و بررسی کنند که سیم کارت درست  جایگذاری شده است یا خیر یا باید جایگاه سیمکارت را عوض کنند، و در صورت امکان ریست فکتوری کردن گوشی هم می توان این کار را انجام داد.

رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی

مشکلات نرم افزاری در قسمت مختلف گوشی شیائومی به وجود میاید که بهتر است که این مشکلات را در سریعترین زمان ممکن بررسی و بعد به رفع آن اقدام نمود. برای رفع مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی بهتر است که از نمایندگی تعمیرات شیائومی که در سراسر کشور ایران شعبه دارند کمک گرفته شود چرا که در این نمایندگی ها افراد متخصص و با تجربه ای هستند که به راحتی میتوانند به رفع مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی بپردازند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *