یکی از کاربردی ترین ابزار های که  تمام افراد از جمله نویسندگان گرافیست ها و گیمر ها از آن استفاده میکنند لپ  تاپ است. برند دل در میان افراد دارای محبوبیت خاصی می باشد و در اینجا باید گفت یکی از مهمترین قطعاتی که در لپ تاپ دل  وجود دارد کارت گرافیک است. وظیفه کارت گرافیک لپ تاپ دل این است که تصاویر و اطلاعات را مانند عکس و فیلم نمایش و پردازش کند. اگر در کارکرد این قطعه اختلالی پیش بیاید باعث میشود که تصاویر در لپ تاپ نمایش داده نشوند و اگر کارت گرافیک آسیب ببیند لپ تاپ دل عملکرد کندی را خواهد داشت. پس حتما اقدام به تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ دل خود کنید.

علائم خرابی در کارت گرافیک لپ تاپ دل 

در برخی اوقات ممکن است که سیستم به درستی بالا نمی آید باید در اینجا کارت گرافیک لپ تاپ دل را بررسی کرد. علائم خرابی زمانی رخ می دهد که لپ تاپ دل  روشن شود و تصویری دریافت نگردد و شاید تصویر در نمایشگر دیده شود و در مدت زمان کوتاهی مجدد در صفحه نمایشگر تصویر از بین برود، در بعضی از اوقات هم با به وجود آمدن خطوط عمودی بر روی تصاویر در صفحه نمایشگر لپ تاپ  از این خبر می دهد که کارت گرافیک لپ تاپ دل آسیب دیده و در اینجا اگر  کارت گرافیک لپ تاپ دل خراب شود دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. 

باید ذکر نمود که نمایش ندادن تصاویر شاید به دلیل خرابی کارت گرافیک نباشد چرا که در برخی اوقات آسیب دیدن منبع تغذیه در مادربرد اجازه پردازش تصاویر را به سیستم نداده پس باید در اینجا ریشه اختلال به وجود آمده را پیدا کرد و برای عیب یابی کارت گرافیک لپ تاپ دل و تعمیرات آن باید از متخصصینی که در نمایندگی تعمیرات دل مشغول به فعالیت هستند کمک گرفت.

دلیل کار نکردن صفحه نمایش لپ تاپ

یکی دیگر از علت هایی که سبب میشود که صفحه نمایش لپ تاپ دل کار نکند سوختن کارت گرافیک است، مهمترین دلیلی که باعث میشود کارت گرافیک لپ تاپ بسوزد نوسانات جریان برق خواهد بود. زمانی که منبع تغذیه ضعیف عمل میکند، در انتقال ولتاژ هم دچار مشکل شده و در این حالت است که به کارت گرافیک آسیب وارد می شود. حتماً در این جا باید از پاور های اصلی مناسب به لپ تاپ دل استفاده کرد.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ دل

یکی از دلایل دیگری که در سبب میشود که کارت گرافیک لپ تاپ دل بسوزد درست کار نکردن فن خنک کننده کارت گرافیک بوده در اینجا کارت گرافیک در اثر کار پی در پی و  اجرای برنامه های سنگین بیش از اندازه معمول داغ شده و از آنجایی که فن دیگر نمی تواند عمل خنک کردن را انجام دهد به مرور زمان کارت گرافیک خراب و در نهایت می سوزد. این اتفاق در بعضی از مواردی که کارت گرافیک اصلی لپ تاپ دل عوض یا ارتقا یافته باشد و اگر با مادربرد سازگار نباشد ممکن است که رخ دهد و در آخر سبب می شود که کارت گرافیک لپ تاپ دل بسوزد و دیگر لپ تاپ به هیچ عنوان نمی تواند کار کند.

اجزای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ

کارت گرافیک لپ تاپ دل دارای قسمت های مختلفی بوده  که عبارت است از: 

حافظه، اینترفیس ویدیو، پردازنده های کمکی گرافیک.

حافظه کارت گرافیک:

 یکی از مهمترین قطعاتی که کارت گرافیک به آن احتیاج دارد حافظه است حافظه در واقع رنگ مربوط به هر پیکسل را در خود نگه داشته و به همین خاطر دارای اهمیت بالایی میباشد.

اینترفیس ویدیو:

 تولید سیگنال برای مانیتور با کمک این قطعه صورت می گیرد کارت گرافیک باید سیگنال های رنگی را تولید کند و سپس  منجر به حرکت اشعه crt  گردد.

 پردازنده های کمکی گرافیک:

 کارت گرافیک لپ تاپ دارای یک  اطلاعاتی است که برای نمایشگر ارسال می کند و در آخر آن را نگهداری خواهد کرد.

 لیست پردازنده های لپ تاپ:

این قطعه در کارت گرافیک لپ تاپ دل  مسئول همگام سازی هر بایت در حافظه کارت گرافیک را خواهند داشت.

 کارت گرافیک لپ تاپ دل

همانطور که میدانیم وظیفه نمایش تصاویر و پردازش اطلاعات مانند عکس و فیلم بر عهده کارت گرافیک است و اگر در این قطعه مشکلی به وجود بیاید باعث می شود که در نمایش تصاویر اختلال به وجود بیاید. خراب شدن کارت گرافیک لپ تاپ سبب میشود که به سایر قطعات لپ تاپ هم آسیب وارد شود. اگر هر یک از علائم کارت گرافیک لپ تاپ دل مشاهده می شود باید آن را تعمیر یا تعویض کرد و بهتر است که برای انجام این کار حتماً از تعمیرکاران تخصصی که در قسمت سخت افزاری نمایندگی تعمیرات دل تخصص دارند کمک گرفته شود.

 تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ دل

برای تعمیر کردن کارت گرافیک لپ تاپ دل  باید مشخص شود که کدام قسمت از قطعه آسیب دیده است و بعد با توجه به نوع و میزان خسارت وارد شده کارهای لازم را برای تعمیر کارت گرافیک انجام داد. برخی اوقات ممکن است که کارت گرافیک با تعمیر کردن راه اندازی شود که این کار با کمک ابزارهای خاصی صورت گرفته و متخصص بخش های آسیب دیده کارت گرافیک را ترمیم میکند. ولی اگر  مشکل به وجود آمده عمیق باشد و به هیچ عنوان نمیتوان کارت گرافیک را تعمیر کرد.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ دل

چرا که اگر پایه ها شکسته باشد یا اسلات گرافیک آسیب دیده باشد نمی توان آنها را ترمیم کرد. در این صورت کارت گرافیک به طور کامل از کار افتاده است پس باید در این مواقع کارت گرافیک تعویض گردد. در زمان تعویض کارت گرافیک لپ تاپ دل باید توجه کرد که مدل این قطعه و نوع نصب آن چگونه است چرا که انجام این کار نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی دارد. و باید در نظر گرفت که حتما انجام این کار توسط افراد با تجربه ای که در نمایندگی تعمیرات دل مشغول به فعالیت هستند انجام شود.

نمایندگی تعمیرات دل

نمایندگی تعمیرات دل دارای کارشناسان و تکنسین های با تجربه ای است  که تمامی مدل های متفاوت لپ تاپ دل را ارزیابی کرده و سپس با روش های دقیق و صحیح تمامی ایراد های سخت و نرم افزاری لپ تاپ دل را رفع میکنند. در ابتدا کاربر باید با نمایندگی تعمیرات دل از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار کند و سپس با گرفتن وقت قبلی به نمایندگی تعمیرات دل به صورت حضوری مراجعه نماید تا کاربر توسط افراد متخصص در نمایندگی تعمیرات دل مشاوره لازم را دریافت نماید.

امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *