تعویض ال سی دی لپ تاپ دل

یکی از قسمت های حساس در تعمیرات لپ تاپ دل قسمت تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل بوده که یکی از نقاطی است که بیشتر در معرض آسیب های مختلف قرار می گیرد و اگر در نگهداری و محافظت از لپ تاپ دل و وارد شدن ضربه به آن دقت نشود این بخش ممکن است دچار شکستگی شود. شکستگی ال سی دی معمولاً ترمیم نشده و حتماً باید مورد تعویض قرار بگیرد.

مراحل تعویض ال سی دی لپ تاپ

برداشتن قاب ال سی دی

بعد از اینکه باتری برداشته و آداپتور از آن کشیده شد با دقت باید اطراف صفحه نمایش مورد بررسی قرار گیرد. برای عوض کردن ال سی دی لپ تاپ نیاز است که این قاب از لپ تاپ جدا شود و سپس با توجه به مدل لپ تاپ دو بالشتک را در بالای آن قرار داد که ال سی دی لپ تاپ را نگه دارد. برای عوض کردن ال سی دی لپ تاپ دل باید در ابتدا حفاظ پلاستیکی که بر روی آن وجود دارد را  خارج کرده و سپس پیچ های آن را باز نموده و بعد از اینکه پیچ ها باز شد به کمک یک پیک پلاستیکی یا فلزی شیار بین دو قاب ال سی دی را باز نمود تا از همدیگر جدا شوند.

تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل

باید گفت تعویض ال سی دی لپ تاپ دل پیک را باید در راستای قاب ال سی دی لپ تاپ  باید بالا برد تا تمام اتصالات قاب لپ تاپ از یکدیگر جدا شوند در زمان تعویض ال سی دی لپ تاپ دل شاید لپ تاپ پیچ صفحه نمایش نداشته باشد پس از باید برای باز شدن  قاب اصلی لپ تاپ با ضربه آهسته یا به کمک یک پیک کوچک آن را باز نمود. در برخی اوقات ممکن است که نیاز به باز کردن پیچ نباشد پس لازم است قبل از هر گونه اقدامی برای تعویض کردن ال سی دی لپ تاپ دستورالعمل‌های مدل لپ تاپ را بررسی کرد که می توان  برای اطلاع از این دستورالعمل ها وارد وب سایت های رسمی شرکت دل شد.

 نصب ال سی دی جدید

در ابتدا باید ال سی دی جدید را باز کرد و از اصل بودن آن مطمئن شد. همچنین باید بررسی نمود که آیا ال سی دی جدید با قبلی مطابقت دارد یا خیر. بعد از اطمینان پیدا کردن باید کابل تصویر را به ال سی دی جدید لپ تاپ وصل و مطمئن شد که ال سی دی جدید لپ تاپ  در جای جدید خود به صورت کامل قرار گرفته است.

 تست ال سی دی جدید لپ تاپ دل و جای گذاری قاب

کابل برق و باتری را باید وصل نمود و سپس باید بررسی کرد که بعد از تعویض ال سی دی لپ تاپ دل ال سی دی جدید به درستی وصل شده است و تصویر لپ تاپ به صورت صحیح و کامل بالا می آید. بعد از تست لپ تاپ می توان قاب دور ال سی دی  را جا زد و بعد از بستن پیچ های قاب ال سی دی، دستگاه آماده استفاده است.

برداشتن پنل ال سی دی شکسته از روی لپ تاپ

برای عوض کردن ال سی دی لپ تاپ دل ابتدا باید تمامی پیچ های نگهدارنده ال سی دی را برداشت و  بعد تمامی کابلهایی که از ال سی دی لپ تاپ به  مادربرد لپ تاپ وصل شده اند را قطع کرد. باید توجه کرد که در تعویض ال سی دی لپ تاپ دل، سال تولید دستگاه بسیار مهم بوده که اگر سال تولید قبل از ۲۰۱۰ باشد دستگاه دارای ال سی دی و بک لایت و بر روی برد لپ تاپ هم دو عدد کابل وجود دارد. اما ال سی دی لپ تاپ هایی که  که پس از ۲۰۱۰ تولید شده اند تنها فقط یک کابل  خواهند داشت.

علائم و نشانه های ال سی دی سوخته لپ تاپ دل

در موارد زیر ممکن است  ال سی دی لپ تاپ دل دچار سوختگی شده باشد پس باید در این صورت از یک تعمیرکار معتبر کمک گرفته شود.

صفحه لپ تاپ کاملا سیاه است:

هنگامی که لپ تاپ روشن میشود شاید صفحه آن سیاه باشد و حتی با باز و بسته کردن لپ تاپ صفحه  آن دچار مشکل  پرش می‌شود پس باید دانست که ممکن است مشکل از ال سی دی آن باشد. در اینصورت شما باید اقدام به تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل خود کنید.

 صفحه لپ تاپ خیلی تاریک است:

زمانی که صفحه نمایش لپ تاپ دل بالا می آید ولی تاریک است و در برخی اوقات در حین انجام کار تاریک میشود. ال سی دی لپ تاپ دچار مشکل شده است و باید از یک تعمیرکار حرفه ای که در این زمینه تخصص کافی دارد کمک گرفته شود.

تصویر صفحه لپ تاپ دل پرش داشته و به اصطلاح چشمک خواهد زد:

اگر پس از مدتی استفاده کردن از لپ تاپ  دل در صفحه ال سی دی آن پرشهای زیادی به وجود بیاید و دیگر نتوان صفحه را دید به احتمال زیاد به ال سی دی لپ تاپ آسیب وارد شده است.

 قسمتی از صفحه نمایش لپ تاپ دل حالت سیاهی بر روی آن ایجاد شده و تاریک است :

زمانی  که قسمتی از صفحه تاریک می شود تعداد زیادی از پیکسل‌ها سوخته اند و ممکن است که تعداد سوختگی این پیکسل ها افزایش پیدا کند.

صفحه لپ تاپ دل سیاه و سفید می شود:

اگر لپ تاپ دل روشن میشود و صفحه نمایش آن خاموش و روشن می گردد به احتمال زیاد به ال سی دی  آن آسیب رسیده است.

تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل

خط های رنگی و عمود بر روی صفحه ال سی دی لپ تاپ دل:

اگر خط های رنگی و عمود بر روی صفحه لپ تاپ دل به وجود بیاید، ال سی دی لپ تاپ سوخته است و این خط های رنگی که  بر روی صفحه ایجاد شده اند، رنگی بوده و از بین نخواهند رفت.

شکسته شدن صفحه ال سی دی لپ تاپ:

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که برای لپ تاپ ها به وجود می‌آید این است که صفحه ال سی دی آن ها به سرعت خراب می شود، تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل کار سختی است و دارای هزینه بسیار بالای است پس بهتر است آن را به متخصصان نمایندگی تعمیرات دل بسپارید. پس باید در زمینه نگهداری از لپ تاپ دقت کرد چرا که هزینه و مشکلات زیادی را به همراه دارد.

امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *