تایپ کردن اشتباهی، آسیب‌دیدگی کلید ها و از کار افتادن صفحه کلید قسمتی از مشکلات کیبورد لپ تاپ دل است و در نهایت  کار کردن با این قطعه دشوار خواهد شد. با انتخاب اجرای روش مناسب برای تعمیر کیبورد لپ تاپ دل می توان مشکلات به وجود آمده را رفع کرد شاید کیبورد لپ تاپ دل  مشکل سخت افزاری  نداشته باشد و با کمک تنظیمات مشکل به وجود آمده برطرف گردد. اما اگر صفحه کلید یا اعضای آن آسیب دیده باشند ممکن است که کیبورد لپ تاپ دل به تعمیر نیاز داشته باشد.

نشانه های خرابی کیبورد لپ تاپ:

۱. جابجا و غلط تایپ کردن کیبورد

۲.با فشاردادن یک کلید دو کاراکتر به صورت همزمان تایپ خواهند شد

۳. تعدادی از کلید ها در یک ردیف از کیبورد عملکرد خوبی را ندارد

تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

تعمیر کردن کلید های کیبورد لپ تاپ:

برخی اوقات برای تعمیر کردن کیبورد در لپ تاپ دل باید کلید های آن را تعمیر یا تعویض نمود باید در این شرایط تعمیرکار در ابتدا لپ تاپ را خاموش کند و سپس مطمئن شود که برق در آن جریان ندارد و بعد درب پشتی را با کمک پیچ گوشتی و ابزار مناسب باز کند اتصالات و پیچ هایی که در صفحه کلید هستند باید با دقت باز شوند و بعد از  جداسازی اتصال کیبورد به لپ تاپ این قطعه از دستگاه جدا می شود و در آخر کلید های آسیب دیده با توجه به شدت خرابی ترمیم و تعویض خواهند شد و صفحه کلید و تمام اتصالات آن وصل می شوند.

نصب نمودن مجدد درایور صفحه کلید لپ تاپ:

برای تعمیر کردن کیبورد لپ تاپ دل روش دیگری وجود دارد که آن نصب درایور مجدد این دستگاه است. این کار باید زمانی صورت گیرد که مشکل صفحه کلید لپ تاپ دل مربوط به قسمت نرم افزاری باشد. به عنوان مثال اگر صفحه کلید به علت نصب درایور با مشکلی روبرو شده باشد. پس باید در این صورت با مراجعه کردن به کنترل پنل در ویندوز، درایور قبلی حذف شود و نسخه جدید آن نصب گردد. بهترین کار برای نصب کردن درایور لپ تاپ دل این است که به وبسایت رسمی این شرکت مراجعه شود. پس از اینکه مدل لپ تاپ انتخاب شد درایور مورد نظر را با توجه به ویندوز دانلود و سپس نصب کرد.

هزینه تعمیر کردن صفحه کلید لپ تاپ:

قیمت تعمیر کردن کیبورد لپ تاپ دل  با توجه به اقداماتی که برای ترمیم و تعمیر آن صورت می‌گیرد تعیین خواهد شد. برخی اوقات ممکن است که کیبورد هیچ آسیبی ندیده باشد و مشکلات آن از ایرادات و ناهماهنگی های نرم افزاری باشد. پس باید در این صورت هزینه تعمیر کیبورد کمتر شود.اما باید گفت در برخی اوقات شاید  آسیب دیدگی مربوط به قسمت سخت افزاری باشد و قطعات داخل کیبورد، مدارها و دکمه های آن آسیب دیده اند، که باید در این صورت این قطعات عوض شود پس با توجه به شرایط تعویض، قیمت قطعات جدید در هزینه اعمال خواهد شد.

عوض کردن کیبورد لپ تاپ دل

برخی اوقات تعمیر صفحه کلید لپ تاپ دل وجود نداشته و باید آن را عوض کرد تعمیرکاران نمایندگی دل در این شرایط ابتدا صفحه کلید را باز کرده و آن را با یک صفحه کلید جدید عوض خواهند کرد. به این صورت که در ابتدا دستگاه را خاموش و سپس  تعمیرکار پیچ های صفحه کلید را باز کرده و سپس خارها  را با دقت جدا می کند بعد از جدا کردن فلت کیبورد صفحه کلید بیرون آورده می شود و در آخر صفحه کلید جدید نصب شده و تمامی اتصالات مطابق سری قبل خواهد شد، در اینجا باید تعمیرکار دقت کند که  صفحه کلید جدید اصل باشد تا عملکرد خوبی را از خود ارائه دهد.

راه حل های تعمیر کیبورد لپ تاپ: 

1 برخی اوقات اتصال نامناسب کابل صفحه مادربرد سبب میشود که کیبورد هنگ  کند و دیگر عملکرد خوبی را نداشته باشد پس در این شرایط که اتصالات مادربرد اکسیده شده اند یا ارتباط آنها قطع شده است باید بررسی شوند و سپس به دست متخصصین  لپ تاپ دل مورد تعمیر قرار بگیرد.

2 در بعضی از موارد شاید دو کلید در کنار یکدیگر که قرار گرفته اند به خاطر استفاده و فشردن زیاد از زیر صفحه کلید به یکدیگر وصل شوند. پس در اینصورت باید با فشار دادن مداوم کلیدها، کلیدی که مشکل دارد پیدا شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

3 شاید در بعضی اوقات برد اصلی از رده خارج گردد و باید در اینصورت به تعویض آن اقدام نمود.

4 در بعضی اوقات شاید تمامی کلیدهای لپ تاپ از کار بیفتد که حتما صفحه کیبورد مشکل نرم افزاری پیدا کرده باشد. می توان با راه اندازی مجدد لپ تاپ شاید بتوان مشکل را رفع کرد. و اما اگر همه چیز به خوبی عمل میکند تنها فقط از طریق منوی استارت لپ تاپ دل را باید در حالت shut down قرار داد. و همچنین میتوان به مدت پنج ثانیه نگه داشته و بعد لپ تاپ خاموش شده و دوباره لپ تاپ را باید راه اندازی کرد.

تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

ادامه راه حل های مناسب

5 شاید دکمه های صفحه کلید یک در میان قطعی داشته باشند که به خاطر انباشت آشغال های ریز این اتفاق خواهد افتاد. برای تمیز کردن لپ تاپ باید دستگاه را تا زاویه ۷۵ درجه کج کرد تا سطح آن به صورت شیبدار شود. سپس آن را باید تکان داد تا تمام اضافات خارج شود. حتی می توان لپ تاپ را تا زاویه ۹۰ درجه هم به صورت وارونه نگه داشت. ولی باید دقت کرد که خیلی تکان داده نشود تا به قسمت سخت افزاری دستگاه آسیبی وارد نشود. همچنین اگر هارد دیسکی مکانیکی استفاده می شود. باید لپ تاپ دل را خاموش کرد تا جلوی هر برخوردی را به آن گرفته شود. در صورتی که با همه این تلاش ها مشکل به وجود آمده رفع نشود. از هوای فشرده باید برای خارج کردن زباله های ریز و گرد و غبار های مزاحم استفاده نمود.

6  شاید کیبورد لپ تاپ دل پس از نصب هر برنامه جدید یا تغییر تنظیمات عملکرد نداشته باشد که باید برای تعمیر کیبورد لپ تاپ ویندوز را به حالت قبل بازگرداند.

 نکته:در صورتی که ایرادی برای کیبورد لپ تاپ دل به وجود آمد و با راه حل های گفته شده در متن بالا برطرف نشد باید لپ تاپ دل در نمایندگی تعمیرات دل معتبر به دست متخصصین بررسی و اشکالات به وجود آمده  در آن برطرف گردد.

امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *