چگونگی تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

در مواقعی اتفاق می‌افتد که باتری لپ تاپ شما دچار مشکل شود. معمولا وقتی که تعمیر، کارساز نیست، تعویض باتری لپ تاپ اچ پی تنها راه چاره برای حل مشکل به حساب می‌ آید. برند اچ پی تولید کننده ی لپ تاپ و کامپیوتر های بسیار با کیفیتی است.

و از دیرباز تا به امروز جزو برند های معتبر در این زمینه به شمار می‌ آید. اما محصولات یک برند هرچقدر هم که معتبر و با کیفیت باشند

ممکن است که در اثر استفاده‌ ی نادرست و یا استفاده ی مداوم و هر اتفاق ناگوار دیگری دچار آسیب شوند. آسیب باتری نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد.

از آن جایی که لپ تاپ ها به صورت بی‌ سیم و بدون کیس کار می کنند، دارای باتری قابل شارژ می باشند و باتری جزو جدا نشدنی هر لپ تاپ به شمار می‌آید.

و نقش بسیار زیادی در عملکرد صحیح آن لپ تاپ ایفا می کند. و اگر باتری یک لپ تاپ دچار مشکل شود عملکرد کلی لپ تاپ نیز تحت تأثیر این مشکل قرار خواهد گرفت.

معمولاً پس از چند سال استفاده ی مداوم از لپ تاپ، باتری آن ضعیف می شود و عملکرد آن رو به افول می رود.

معمولا اکثر لپ تاپ ها در ابتدای راه دارای باتری های قدرتمند و با طول عمر بالا هستند و هر چقدر که از طول عمر یک لپ تاپ می گذرد،

و استفاده از آن بیشتر می شود، عمر باتری نیز کاهش پیدا می‌ کند و در مدت زمان کمتری شارژ را در خود نگه میدارد.

به طور کل باتری یک لپ تاپ، پس از گذشت یک تا دو سال عملکرد اولیه خود را از دست می دهد در برخی از موارد باتری یک لپ تاپ به حدی آسیب می بیند و دچار مشکل می شود،

که حتی نمی تواند بیش از ۱۰ دقیقه شارژ را نگه داشته باشد و بدون شارژر اصل روشن نمی ماند. اگر دچار چنین مشکلاتی هستید باید در صدد تعمیر و یا تعویض باتری لپ تاپ اچ پی باشید.

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

راه های جلوگیری از خراب شدن باتری لپ تاپ اچ پی:

دوری از گرما:

گرمای هوا جزو سم های مهلک برای باتری یک لپ تاپ به شمار می آید. و اگر لپ تاپ خود را بیش از اندازه در معرض گرمای هوا قرار دهید مطمئن باشید که باتری آن صد درصد آسیب خواهد دید.

پس سعی کنید که حتی امکان لپ تاپ خود را در محیط های خنک نگهداری کنید و از مجاورت آن با گرما خودداری کنید.

جلوگیری از صفر شدن شارژ باتری:

وقتی که مشغول کار با لپ تاپ هستید و مشاهده می کنید که شارژ آن کم شده است، باید سریعاً لپ تاپ را در شارژ قرار دهید و اصلا اجازه ندهید که شارژ لپ تاپ به صفر درصد برسد.

چون اگر این اتفاق بیفتد و به صورت مداوم تکرار شود، باعث می شود که باتری لپ تاپ شما آسیب ببیند و به مرور زمان ضعیف شود به طوری که بعد از گذشته مدتی نیازمند تعویض باتری لپ تاپ اچ پی خواهید بود.

جدا کردن لوازو و دستگاه های جانبی:

سعی کنید که لوازم جانبی و دستگاه‌ های مختلف را برای مدت زمان طولانی به لپ تاپ خود متصل نکنید.

چون این کار باعث می شود که از شارژ باتری لپ تاپ کم شود و شارژ آن به زودی به اتمام برسد.

برای مثال اگر کیبورد و یا اسپیکر های مختلف را به لپ تاپ وصل کرده اید و از آن ها استفاده نمی کنید، سعی کنید که آن ها را از لپ تاپ جدا کنید تا از شارژر لپ تاپ شما کم نشود و باتری آن تحت فشار قرار نگیرد.

به روز رسانی درایو ها و نرم افزار ها:

یکی دیگر از راه هایی که می توانید با انجام آن از خراب شدن باتری لپ تاپ جلوگیری بکنید و خود را برای مدت زمان طولانی از تعویض باتری لپ تاپ اچ پی نیاز بکنید،

این است که سعی کنید درایو ها و نرم افزار های لپ تاپ را همیشه به طور منظم و سر وقت به روز رسانی بکنید.

این کار باعث می شود که از ایجاد فشار روی باتری لپ تاپ کاسته شود و لپ تاپ شما داغ نشود و عملکردی درست داشته باشد.

بستن برنامه های فعال در پس زمینه:

بسیاری از افراد به طور روزانه در طی ساعات طولانی به کار با لپ تاپ می پردازند. و برنامه ها و نرم افزار های مختلف را در پس زمینه ی لپ تاپ باز می کنند،

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید هرگز به تعویض باتری لپ تاپ اچ پی نیاز پیدا نکنید، نرم افزار های  بلا استفاده را در پس زمینه ببندید.

چون باز بودن تعداد بالایی از نرم افزار در آن واحد می‌تواند فشار بسیار زیادی به لپ تاپ و به ویژه به باتری آن وارد کند.

و علاوه بر این که موجب از بین رفتن سریع شارژ باتری می‌ شود، عمر باتری را نیز کاهش می‌ دهد.

همچنین بخوانید درباره: تعمیر کیبورد لپ تاپ اچ پی

استفاده از شارژر اصل و با کیفیت:

استفاده از شارژر اورجینال و مرغوب جزو یکی از نکات کلیدی برای افزایش طول عمر باتری یک لپ تاپ به حساب می‌ آید.

بسیاری از افراد به منظور انجام هزینه کمتر سعی می‌ کنند که شارژر های فیک را در بازار خریداری کنند.

چون این شارژر ها قیمت های بسیار پایین‌ تری را دارا هستند. اما این کار باعث می‌ شود. که آسیب‌ های جدی و زیادی به باتری لپ تاپ شما وارد شود و شما را نیازمند تعویض باتری لپ تاپ اچ پی کند.

پس سعی کنید که همیشه از شارژر های مرغوب، اورجینال و اصل، برای لپ تاپ های خود استفاده کنید.

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

سخن پایانی:

اگر قصد تعویض باتری لپ تاپ اچ پی را دارید باید بدانید که هر کدام از لپ تاپ های اچ پی دارای بازی های متفاوتی هستند. و معمولا اکثر آنها از نوع لیتیوم یونی می باشد.

انواع دیگر باتری هایی که در لپ تاپ اچ پی به کار می رود باتری نیکل کادمیوم می باشد که معمولاً در لپ تاپ های قدیمی تر اچ پی از این باتری ها استفاده می شد.

سومین باتری نیز نیکل فلزی است و نوع چهارم نیز باتری های لیتیوم پلیمر می باشد که نسبت به تمامی انواع ذکر شده سبک تر ایمن تر و مناسب تر می هستند.

امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *